Bureau Grotesk
Menu
Branding Strategie 10 juni 2020 – Bureau Grotesk
Deel deze post:

Meer focus op eigen concepten, hardere vormgeving en grotere projecten.
Met die doelen zijn we een nieuwe fase van ons bedrijf ingegaan. Na zes jaar onder de vlag van Nonstopcollective gevaren te hebben, heet ons bureau sinds zomer 2019 Bureau Grotesk.


Dezelfde mensen, dezelfde studio.

Bureau Grotesk is het resultaat van een lang branding proces.
Het branding werk dat we voor onze opdrachtgevers doen komt altijd neer op: draag uit waar je voor staat. Wees de toekomst die je voor je ziet. Belangrijke vragen zijn daarom: waar sta je voor, waar wil je naar toe en hoe draag je dat uit?

Deze vragen stellen we ook onszelf regelmatig. In de loop van de jaren veranderde onze koers en gingen we op zoek naar een nieuwe vorm om onze visie te manifesteren.

Stijl schets proces

Focus op branding

Wat we het gaafste werk vinden is het bouwen van merken. Van top tot teen doordacht. Gebaseerd op de toekomstvisie van een organisatie. Door te vragen naar de dromen die achter organisaties schuil gaan ontstaan fascinerende gesprekken. Die vormen de basis voor de merkidentiteiten. We leggen het vergrootglas op alle onderscheidende aspecten en bouwen daar op verder. Zo ontstaat een uniek merkverhaal met onderscheidende vormgeving.
Binnen zulke projecten, waar ruimte voor onderzoek en experiment is, hebben wij de kans om ons beste werk te maken.

 

Strategie en marketing

De tofste projecten ontstaan als we vroeg in het traject betrokken worden. Onze eigenwijze ideeën beperken zich niet tot vormgeving alleen. In plaats van aan te schuiven zodra de briefing opgesteld is, werken we met een merkworkshop om tot de beste briefing te komen. We bepalen of analyseren samen de doelen en doelgroep. Op basis van beschikbare kanalen, tijd en budget komen we zo tot de slimste briefing.

 

Uitgesproken vormgeving

Vormgeving moet barsten van visie. Het moet communiceren zonder worden. De juiste mensen aanspreken zonder iets te zeggen. Ons doel is elk projecten op te laten vallen. Zodat de goede ideeën achter de organisaties gezien en erkend worden.

 

Verbinden van cultuur, maatschappij en innovatie

Het samenbrengen van deze drie domeinen zorgt voor verrassende resultaten. We zoeken altijd naar nieuwe manieren om mensen enthousiast te maken voor ideeën.

Meer over onze aanpak

In een drukke markt is branding essentieel. Het vertelt waar je voor staat, en voor wie je er bent. De ontwerp sector is daar geen uitzondering op. 

Nonstop 2.0

Deze nieuwe aanpak sloeg goed aan en voelde als het juiste moment voor verandering.

Met de nieuwe naam en identiteit benadrukken we waar onze kracht ligt en waar we naartoe willen. Uitgesproken concepten, strategieën en vormgeving. Voor partijen die het aandurven om op te vallen.

Een jaar later merken we als resultaat dat organisaties duidelijker weten wat ze aan ons hebben. Het verhaal dat wij willen vertellen komt over en resulteert in meer uitdagende aanvragen. De partijen die hun kop boven het maaiveld uit willen steken weten ons te vinden.

Dit is de kern van het branding proces. Een doelgroep kiezen en die omarmen met een verhaal dat hen aanspreekt. De moeilijke keuzes zorgen er voor dat je uit de grote grijze middenmoot ontsnapt.

Herkenbaar?

Voor ons was dit een hele grote en spannende stap. Reacties binnen ons netwerk zijn heel positief.

We zijn heel benieuwd naar jou mening en inzicht. Herken je het proces dat we hebben doorgemaakt? Hoe zou jij het aanpakken? Welke keuzes maak jij om je doelgroep aan te spreken?

 




Ja! Schrijf me in voor de nieuwsbrief.

Share

Stay posted