Bureau Grotesk
Menu

Circular City House

Met het Circular City House laat Space & Matter architecten zien hoe architecten en projectontwikkelaars invulling kunnen geven aan duurzaam bouwen. Het project won de pitch van Gemeente Amsterdam om het gebied rondom Cafe de Omval te ontwikkelen.

Het gebouw wordt volledig rondom het bestaande café gebouwd. Zo behoudt de plaats een belangrijke referentie aan de geschiedenis van het gebied. Circular City House biedt kantoorruimte aan ondernemers uit de circulaire economie, expositieruimte en horeca.

Opdrachtgever
Space & Matter Architects

Deliverables
Merkstrategie, merkidentiteit, website

Jaar
2022



Het gebouw vormt een community en kennishub van ondernemers die binnen de circulaire economie opereren.

Voor Circular City House stelden wij ons de opdracht om in de merkidentiteit een gevoel te vatten dat aansluit bij de progressieve invulling van architectuur en ondernemerschap, alsook bij de constructieve aard van het bouwproject. Het gebouw wordt opgetrokken uit hout en is ontwikkeld om herbruikt te kunnen worden.

De kenmerkende lijnen en vormen die binnen het architectonisch ontwerp de verdiepingen vormen, zijn gebruikt om een vormtaal te ontwikkelen binnen de merkidentiteit. De diagonale lijnen zijn doorgetrokken in de positionering van tekst een beeldvlakken vinnen de website.



Met het Circular City House laat Space & Matter architecten zien hoe architecten en projectontwikkelaars invulling kunnen geven aan duurzaam bouwen.



Merkstrategie

Binnen de vastgoedbranche is Circular City House niet bepaald een standaard aanbieder van kantoorruimte. Het uitgangspunt van de merkstrategie is het vertalen van concept naar vorm. De vorm maken we net zo uniek als de positie die Circular City House inneemt als verhuurder binnen de branche. Er wordt niet getracht aansluiting te vinden bij de concurrentie maar juist een sterk differentiërende positie in te nemen. De belangrijke punten waarop Circular City House afwijkt van de alternatieven in de markt worden zo sneller duidelijk. De verschillen worden een kracht en voeden de merkwaarde.