Bureau Grotesk
Menu

Eye Filmbal

Voor de 7e editie van het Eye Filmbal gooide het Eye Film Museum het over een andere boeg. Voor een extra flamboyante editie ontwierpen wij de identiteit  van het event en de campagne.

Opdrachtgever:
Eye Filmmuseum

Deliverables:
Branding, Webdesign, Campagne, Animaties

Jaar:
2019


Voor het Filmbal ontwikkelde wij een stijl die feestelijk en chique tegelijk is. Met de insteek om te breken met alle voorgaande jaren daagde wij onszelf uit om alle communicatie zo bewegelijk mogelijk te maken. Van digitale uitnodigingen tot de menu’s boven de bar, alles moest bewegen. Zo ontwikkelden wij een dynamische identiteit waarin alle media door animaties tot leven komen. 

We wilden graag gebruik maken van de vele monitoren en beamers die in het museum hangen. Met film en animatie creëerden we communicatie die meer dan alleen functioneel is. De uitnodiging wordt een sfeerbelofte voor een spannende avond, de prijslijst boven de bar fungeert als visuals voor de muziek.



Hoe val je met een digitale uitnodiging op tussen alle mails die de vele gasten krijgen?

Ons antwoord is een mail die afwijkt van alle standaard email zoals je die kent. Door kleur, beweging, layout, en scherpe teksten. We gebruikte het medium niet als tekstuele communicatie maar als een canvas dat kansen biedt om een ervaring te communiceren.






Als onderdeel van de nieuwe koers ontwikkelden we een compacte website toegewijd aan het filmbal. Dit digitale platform biedt ruimte voor een verdiepende informatie laag. De genodigden vinden hier de trailer van het event, praktische info en foto’s van de avond. Zo wordt een hiërarchische scheiding gemaakt in het type en de hoeveelheid informatie die de bezoekers krijgen in hun reis van uitnodiging tot na het event.