Het enige wat we echt nodig hebben is een beetje verwondering.
Het Kunstpakket was een initiatief van Bureau Grotesk om de Corona pandemie kunst en publiek bij elkaar te brengen.
Terwijl de festivals achter elkaar opbelden om onze opdrachten stop te zetten, bedachten we Het Kunstpakket; Een creatief kerstpakket vol tof werk van aanstormend Nederlands talent. Geen soepstengels, geen plastic troep. De kunst bracht welkome inspiratie naar de thuiswerkzolders.
Met onszelf als opdrachtgevers ontwikkelde we het merk, de site en de webshop. We schreven teksten voor de site, de campagnes, persberichten en voor het Kunstpakket zelf.
Het idee werd geactiveerd met een campagnes op social media, flyers, online reclames en een PR-campagne.
Met o. a. aandacht in Trouw en Radio 4 stroomde de bestellingen binnen. We verkochten meer dan 1000 Kunstpakketten en verspreidde zo meer dan 7000 kunstwerken door het hele land.
Met het Kunstpakket krijgen werknemers écht iets bijzonders.
Het Kunstpakket is een kleine kunstcollectie. Elk jaar presenteert het Kunstpakket vijf makers wiens werk gepubliceerd wordt voor alle kunst-verzamelaars in spé. Van toffe illustraties voor in je thuiskantoor tot korte verhalen om ‘s avonds bij weg te dromen. Het Kunstpakket is een geschenk vol inspiratie.