Bureau Grotesk
Menu

Kunstlinie

Kunstlinie is een cultureel centrum in het hart van Almere. In het bijzondere pand aan de waterlinie huizen meerdere podia, een expositieruimte en architectuurinstituut. Wij hielpen hen in samenwerking met Het Echte Werk met een rebranding en nieuwe website. We stelden ons de uitdaging om de huisstijl en website net zo dynamisch te maken als het culturele aanbod van Kunstlinie.

Opdrachtgever:
Kunstlinie

Deliverables:
Merkstrategie, Webdesign, Campagne, Magazine ontwerp, Boekontwerp

Samenwerking merkidentiteit:
Het Echte Werk

Jaar:
2022 – heden


Wij ontwikkelden de communicatiestrategie, Het Echte Werk de huisstijl en wij de website.
In de communicatiestrategie definiëren we de doelgroepen, de doelen van Kunstlinie en een manier om deze twee bij elkaar te brengen. We maken het merk menselijk door de tone of voice en de tone of visuals vast te stellen.

Alle uitingen en communicatiemomenten plaatsen we op een tijdlijn in de customer journey om ze zo strategisch effectiever te maken voor het doel dat ze dienen.

De huisstijl, ontwikkeld door Het Echte Werk, refereert aan de waterlinie en de verschillende genres en kunstvormen die Kunstlinie presenteert.

Met animaties bliezen wij leven in de stijl en voeren deze door in alle visuele uitingen.




Ook de website werd strategisch ingestoken. Allereerst verzamelden we de wensen van de medewerkers van Kunstlinie om tot een website te komen die door de organisatie gedragen wordt, en waar alle afdelingen mee uit de voeten kunnen.

Door de jaren heen was er een wildgroei aan pagina’s ontstaan. Daardoor was het niet altijd makkelijk om bepaalde informatie te vinden. We namen de informatie architectuur onder handen door vanuit het perspectief van verschillende doelgroepen alle content opnieuw in te delen. Zowel nieuwe bezoekers die graag eerst de sfeer proeven van de organisatie, als terugkerende bezoekers die recht op hun doel af gaan moeten hun weg kunnen vinden.

We hebben de menustructuur versimpeld en veel pagina’s samengevoegd zodat de bezoeker intuïtiever kan navigeren.

De site is zo ontwikkeld dat Kunstlinie zelf pagina’s aan kan maken en op kan bouwen met rijke content.

De agenda is gekoppeld aan het ticketsysteem en voegt events met meerdere speeldata automatisch samen, wat de agenda overzichtelijker en logischer maakt voor de bezoeker.





Voor de expositie Met Karakter – over het werk van architect Liesbeth van der Pol – maakten we samen met Liesbeth de 400 pagina tellende publicatie.