Leiden International Film Festival

Als branding partner van het LIFF werkt Bureau Grotesk drie edities mee om het publiek en de organisatie scherp te houden met een vernieuwde communicatie stijl.

Client: Leiden International Film Festival
Project: Campagne Liff 2019
Wat: Identiteit, posters, animaties, webdesign, programmapublicatie, merchandise

Het LIFF groeit al jaren. Het rebelse en speelse festival is niet meer weg te denken van de nationale cultuuragenda. Hoog tijd voor een nieuwe merkstrategie waarmee de verbinding met de bestaande bezoekers wordt behouden, en tegelijkertijd de pijlen op een nieuwe bezoekersgroep gericht kunnen worden.

Wij begonnen de samenwerking met onze branding workshop. De unieke identiteit en persoonlijkheid van het festival werd hier al snel zichtbaar. De uitkomsten zullen de komende jaren een basis zijn waarop wij gaan doorbouwen. Met speelse vormgeving, rebelse kleuren en bovenal met gewaagde statements die lang niet elk festival zich in de mond durft te nemen.

De 200+ vrijwilligers konden uit twee shirts kiezen.
“One of the best volunteers of Liff 2019″

“One of the worst volunteers of Liff 2019″

 

Foto: Eveline Kallenberg

Q&A design

Met animaties komt een campagne tot leven.

Laat je boodschap spreken.