Voor wie
Nederlands Studenten Orkest

Wat hebben wij gemaakt
Identiteit
Website
Campagne

Poster
Internationale poster
Foto: Veerle Bastiaanssen
Een belangrijke uitdaging voor het NSO was het aanboren van nieuwe bezoekersgroepen. Naar klassieke muziek komt vooral een oudere doelgroep, en dus moest de drempel om kaarten te kopen voor jonge mensen naar beneden. Extra aandacht is daarom gegaan naar een nieuwe website, van alle moderne gemakken voorzien en goed bereikbaar met mobiele telefoons.
Minstens zo belangrijk was het om van alle theaters waar het orkest langs zou gaan tijdens de tour ambassadeurs van het NSO te maken. Hiervoor werden veel extra middelen gemaakt. Elk theater kreeg eigen postermateriaal om ervoor te zorgen dat theaters zelf ook actief zouden meehelpen in de promotie.

Resultaten:

  • Nooit eerder werden zoveel kaarten online aangeschaft.
  • De zalen zaten voller dan voorgaande jaren, met als hoogtepunt een uitverkocht Concertgebouw in Amsterdam. Uniek in de geschiedenis van NSO!
  • Tourposter
    Tourposter
    Programmamagazine
    Programmamagazine