 |
Public Affairs |
De nieuwbrief van Bureau Grotesk |
Binnen de studio delen we veel fascinaties, gedachten en ontwikkelingen die de muren nooit verlaten. Tot vandaag.
Met deze nieuwsbrief willen we in contact blijven met onze vrienden, opdrachtgevers en vakgenoten.
|
|
Connect
Wat gaan we delen? Ontwikkelingen binnen en buiten de sector. Inzichten van ons en onze opdrachtgevers. We gaan gedachten uitwisselen en elkaar inspireren tot mooiere en betere projecten.
|
|
In deze editie:
Branding Grotesk, Cultuur na Corona, Kijk/Luister/Lees – Black Lives Matter, Nieuw social design project: DesignTank.
|
|
Bureau Grotesk
|
Sinds vorig jaar opereren we onder de naam Bureau Grotesk. We willen door heel Nederland cultuur op de kaart zetten, zodat goede initiatieven uitgroeien tot mooie culturele projecten. Lees meer over ons rebranding proces.
|
|
Cultuur na Covid
|
|
De Covid-19 pandemie is een totale ramp voor de hele culturele sector. We belden een rondje langs wat opdrachtgevers om te checken hoe het ze vergaat. Goede initiatieven verzamelen en hoopvolle ideeën delen.
|
Vunzige Deuntjes zet zijn pijlen op volgend jaar. Het grote festival in het Amsterdamse Bos kan niet doorgaan. Iedereen baalt natuurlijk. Maar de hechte band met hun achterban die vooral via socials wordt onderhouden zorgt voor veel begrip. De bezoekers worden meegenomen in de ontwikkelingen en steunen de organisatie.
Het Leiden International Film Festival bereidt zich voor op een (deels) online festival. Het event is in de herfst maar de organisatie anticipeert op alle scenario's. Moet het online, dan wel op hun manier. Het moet wel echt als een festival voelen, ook vanaf de bank.
Het Eye Filmmuseum ervaart de leegte zowel als luxe als last. Als bioscoop, restaurant én museum worden de regels daar absoluut gemerkt. De bezoekers hebben praktisch een privé bezoek. Voor de organisatie is het een uitdaging het hele gebouw corona-proof te maken.
|
|
BLACK LIVES MATTER
|
Marketing gaat over momentum. Strategie om het creëren daarvan. De globale kreet om gelijkheid schept een kans voor organisaties en merken om te toekomst positief te beïnvloeden. Dit moment mag niet verloren gaan zonder blijvende verandering.
In elke nieuwsbrief delen we drie mediabronnen die ons inspireren. Deze editie staat in het teken van het bevechten van ongelijkheid.
|
|
Educate
|
13th – Documentaire – Netflix
|
Deze eye-opener toont de systematische criminalisering van de gekleurde Amerikaanse bevolking. Het legt doelbewust racisme door de overheid pijnlijk bloot.
|
|
|
|
Inspire
|
Kim de Klonia – Adformatie
|
Dinesh Sonek van ACDN roept de creatieve branche op tot actie na de wereldwijde Black Lives Matter-protesten. 'Het is veel te stil in onze industrie. (...) De wereld staat in de fik, maar de Nederlandse merken zijn stil.'
|
|
|
|
Take action
|
Ella Washington – Harvard Business Review
|
"It not enough for CEOs to release statements and continue on with business as usual. To promote real change, they need to work on these issues each and every day."
|
|
|
|
Up Next
|
Van slingerend plastic tot begrijpelijke communicatie vanuit de overheid.
Onder de naam DesignTank gaan we onze kracht inzetten voor sociale impact. DesignTank is het antwoord op de groeiende vraag naar creatieve oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Doel van deze samenwerkingsvorm is het koppelen van creatieven en probleemeigenaren.
De komende tijd gaan we de beste samenwerkingsvormen onderzoeken en een poel van creatieven en beleidsmakers samenstellen. Diversiteit aan inzichten levert de scherpste inzichten en beste uitvoering op.
In reactie op de protesten die de wereld wakker schudden willen wij racisme binnen en buiten onze sector onderzoeken en aanpakken. Denk aan educatie in de publieke ruimte, racisme in de clubscene. Heb jij hier ideeën over, of ervaring mee? Help ons op weg door deze mail te beantwoorden.
In deze blogpost leggen we de werkwijze van de DesignTank uit.
|
|
Met liefs: Suzanne, Evert, Thomas
Unsubscribe from this list. Forward this email to a friend.
|