Bureau Grotesk
Menu
Public Affairs 2.0 – Bureau Grotesk Nieuws
Public
Affairs
De nieuwbrief van Bureau Grotesk
Met deze nieuwsbrief blijven we in contact met onze vrienden, opdrachtgevers en vakgenoten.
Geen
soep­sten­gels maar kunst.

Elk jaar met kerst worden miljoenen kartonnen dozen gevuld met plastic snippers en zielloze producten, om personeel te bedanken voor hun inzet. Dat kan anders.

In onze missie om cultuur en maatschappij te verbinden komen we met een nieuw concept: Het Kunstpakket.

Het kunstpakket is een kleine kunstcollectie. Elk jaar presenteert het Kunstpakket vijf makers wiens werk gepubliceerd wordt voor alle kunst-verzamelaars in spé.
Check
die
site!
Voor de Thuiswerkers en de Kantoortuintijgers.

Van toffe illustraties voor in je thuiskantoor tot korte verhalen om ‘s avonds bij weg te dromen.

Doe jezelf een plezier een koop die Kunstpakketten.

Kijk, lees,
luister

In elke nieuwsbrief delen we drie mediabronnen die ons inspireren.
Paula Scher
Typographics 2020 – Youtube
Design Icoon en Pentagram partner Paula Scher vertelt in dit digitale event over haar werk voor The Public Theater in New York. Mooie uiteenzetting over de kracht van branding en relaties.
Service Design
Lou Downe – BIS Publishers
In dit dunne en mooie boekje vol met praktische inzichten wordt het belang van service design onderstreept. Het helpt ons om meer nadruk te leggen op dienstverlening rondom het product grafisch ontwerp.
Creatieve innovatie
Creative Achievers – Spotify
Waarom stranden zoveel goede ideeën en waarom lukt het maar een handvol bedrijven om echt te innoveren? Sociaal wetenschapper Simone Ritter neemt het creatieve innovatie proces onder de loep.
Up
Next

How Not to run a Design Agency.

In samenwerking met de Willem de Kooning Academie gaan we deze vraag onderzoeken in een serie gast blogs. In de afgelopen zeven jaar hebben we velen wielen opnieuw uitgevonden, ons meermaals aan dezelfde stenen gestoten. Als we iets weten, is dat hoe het niet moet. We gaan in op de vele lessen die de praktijk ons geleerd heeft zodat de aanstormende design talenten zich kunnen focussen op het maken van andere fouten.

Met liefs: Suzanne, Evert, Thomas

Nieuws­brief
Vier keer per jaar onze visie en fascinaties over branding, cultuur en creatie.