
The Festival Summer of Covid-19
We spraken met Thomas Gurney-Champion van Vunzige Deuntjes. Deze partij organiseert per jaar 10 festivals en 120 club avonden. Dit jaar begon onze samenwerking met Vunzige Deuntjes Festival: een van de grootste hiphop festivals in Nederland. Goed voor 23.000 bezoekers in het Amsterdamse Bos. We ontwikkelden nieuwe branding voor het festival. Een stoerdere en volwassenere stijl, meegegroeid met hun bezoekers. Het eerste jaar in nieuwe vorm, maar daar stak Corona een stokje voor.
Begrip vanuit hun bezoekers
Thomas noemt als eerste dat de sterke band met hun bezoekers hen er doorheen helpt. Op social media is hun merk heel actief en om te zeggen dat hun volgers betrokken zijn is een understatement. Vanuit hen komt veel begrip en de meeste bezoekers bewaren hun tickets voor volgend jaar. Ze begrijpen dat dit ook voor de organisatie en de artiesten enorm shit is.
Natuurlijk zijn er ook veel mensen teleurgesteld en sommige boos. Dat is bij de organisatie zelf niet anders.